OI START-UP ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΧΩΡΟ

Μπορεί να έχουν περάσει κάποιες εβδομάδες απ΄την AGROTICA, αλλά οι μνήμες είναι νωπές ακόμη απ΄ τις Συνεδρίες που διοργανώθηκαν στο περίπτερό μας. Συνεδρίες που έθεσαν προβληματισμούς , έδειξαν οπτικές γωνίες που μέχρι σήμερα ήταν στην αφάνεια αλλά και διευκρίνισαν νέα ζητήματα που απασχολούν είτε τον Αγροτικό Χώρο είτε τον Κλάδο των Τροφίμων γενικότερα.

Siwarde J. Sap 

Στη Συνεδρία που είχε να κάνει με τις νεοφυείς επιχειρήσεις, η κυρία Siwarde J.,Sap (Siwarde J. Sap)μας ανέλυσε το πώς μπορεί ένας οργανισμός όπως η Πρεσβεία της Ολλανδίας στην Αθήνα (Embassy of the Netherlands in Greece να λειτουργήσει ως «εκκολαπτήρας» όχι μόνο ιδεών αλλά κυρίως επιχειρήσεων, μέσα απ΄το επιτυχημένο παράδειγμα του Orange Grove.



Cristina Stribacu
photo credit marios sabanis protography 

Η κυρία Χριστίνα Στριμπάκου (Cristina Stribacu ), ως μία συν-ιδρύτρια (cο-founder) μιας ελπιδοφόρου νεοφυούς/νεανικήςεπιχείρησης σαν αυτή της Lia (LIA' Premium Extra Virgin Olive Oil), μας εξήγησε τους λόγους που δραστηριοποιήθηκε στο στην κατηγορία των προϊόντων και όχι των υπηρεσιών (κάτι που αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό των start ups σήμερα). Επίσης εξέφρασε την άποψή της ότι το λάδι δεν είναι ένα παρωχημένο προϊόν, ενώ μας εξήγησε πως μπορούν να βοηθήσουν το design και τα στοχευόμενα διεθνή βραβεία, να βρει το προϊόν τους δρόμους του.


Christina Papaioannou
Η νεανική επιχειρηματικότητα περνάει και μέσω της συμβουλευτικής από γενιά σε γενιά. Και όχι αυστηρά ηλικιακή, αλλά εμπειρία ετών πάνω στο επιχειρείν. Οι λέξεις Mentorship, Mentor, Mentee εξηγήθηκαν από την κυρία Χριστίνα Παπαιωάννου (Christina Papaioannou ), η οποία ενώ εργάζεται στην εταιρεία ΑGRTITEX (όπου παράγονται οι φημισμένες τομάτες Lucia Tomato ), μας έδειξε τους τρόπους της μεταφοράς του πνεύματος ης επιχειρηματικότητας μέσα σε μια επιχείρηση (intra-preneurship) προς νεαρούς επιχειρηματίες (entrepreneurship).

Τέλος ο Παναγιώτης Χαμακιώτης, μας εξήγησε το μήνυμα της COMPO HELLAS - ΓΕΦΥΡΟΠΟΙΟΙ ΑΞΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ - κάτι που αυτή η συνεδρία θέλησε να ανaδείξει. Η COMPO μας εξήγησε, «δεν αισθάνεται ως μία ακόμη εταιρεία λιπασμάτων, αλλά ως ένας Οργανισμός που λειτουργεί μέσα στην Αλυσίδα Αξίας του Τροφίμου. Ως εκ τούτου θέλει να κατανοήσει περισσότερο το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται, και με το σκεπτικό αυτό κάλεσε τους ανάλογους ανθρώπους να ανοίξουν ένα διάλογο με σκοπό την όσμωση των ιδεών και των εμπειριών.

Panos Chamakiotis